poniedziałek, 29 lutego 2016

Zabaw w liczenie ciąg dalszy - "Rymowane cyferki"

Pozostając w tematyce liczenia chciałam przedstawić inną książeczkę o liczbach, a mianowicie "Rymowane cyferki" Roberta Romanowicza.

Abstrakcyjne, nieco groteskowe rymowanki, jak np.
Jeden mały taborecik
miał na nodze brąz tupecik.
czy
Trzy parówki ze słoika
przeskoczyły do sputnika.
pobudzają wyobraźnię i łatwo zapadają w pamięć. Po kilkukrotnym przestudiowaniu wierszyków, ja zaczynałam czytać, a Różyczka sama kończyła poszczególne wersy, a ile przy tym było radości.
Nowe dla maluszka słowa, takie jak: tupecik, sputnik czy Kostaryka mogą być przyczynkiem do pytań ze strony małego czytelnika, dalszej dyskusji i wyjaśnień. Utrzymane w ciepłej kolorystyce piękne rysunki odzwierciedlające treść wierszyków podobają się maluchom i trafiają do gustu starszych czytelników.





Duże cyfry zachęcają do zabawy – u nas jeździłyśmy po nich palcami, tak jakbyśmy pisały, i w ten sposób poznawałyśmy ich kształt. Liczyłyśmy również karaluszki, parówki, kury, banany, słoiki, muszki, okna, tosty oraz jajka.
Książka przeznaczona jest dla dzieci powyżej trzeciego roku życia, ale moim zdaniem sprawdzi się również u maluszków - jest całokartonowa, z zaokrąglonymi rogami, ma poręczny format i przykuwające wzrok ilustracje.

A na koniec coś dla starszaków…


Tytuł: Rymowane cyferki
Tekst i ilustracje: Robert Romanowicz
Wydawnictwo Tashka
Cena okładkowa: 24,90 zł





Napracowałam się, żeby napisać dla Ciebie ten post. Teraz liczę na Ciebie. Pomóż mi, proszę, współtworzyć to miejsce. Będzie mi miło, jeśli pozostaniemy w kontakcie. Możesz:
  • Zostawić komentarz. Dla Ciebie to chwilka, a dla mnie ogromna przyjemność i motywacja do dalszej pracy.
  • Polubić mój fanpage na Facebooku, aby być na bieżąco.
  • Jeśli ten tekst Ci się spodobał, podziel się nim ze znajomymi.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz