piątek, 10 listopada 2017

Flaga Polski - barwy narodowe

Dzisiaj kontynuowałyśmy tematykę symboli narodowych i zajęłyśmy się flagą Polski. Oto kilka naszych prac inspirowanych polskimi barwami narodowymi.



Flaga malowana jeżykami

Wydrukowaną kolorowankę Różyczka pomalowała farbami wykorzystując do tego celu klocki jeżyki. Niestety na zdjęciu nie widać efektu uzyskanego po malowaniu białą farbą. Drzewiec pomalowała czarną farbą przy pomocy pędzla.





Flaga wyklejana ryżem i lnem

Taką samą kolorowankę wykorzystałyśmy do zrobienia flagi wyklejanej ziarenkami białego i barwionego bibułą na czerwono ryżu, oraz nasionami lnu. Do przyklejania używałyśmy klej typu wikol. Różyczka samodzielnie smarowała klejem i posypywała ziarenkami obrazek. Ja pomagałam przy zsypywaniu nadmiaru ziaren, żeby zbytnio nie naśmieciła.



Biało-czerwona serduszkowa mapa Polski

 Z papieru wycięłam białe i czerwone serduszka. Ja wycinałam nożyczkami, ale z powodzeniem można użyć dziurkacza o odpowiednim kształcie. Różyczka smarowała klejem kartkę z wydrukowanym konturem Polski i przyklejała serduszka.



Flaga z makaronu

Do przygotowania tej flagi wykorzystałyśmy dwa rodzaje makaronu - czekoladowe miniświderki oraz makaron w kształcie rurek. Rurki Róża pomalowała farbami plakatowymi na biało i na czerwono. Po wyschnięciu makaronu przyklejałyśmy go do kartki z bloku technicznego z użyciem kleju na gorąco. Ja wyciskałam, maluch kleił makaron.




Flaga z klocków-rzepek Bunchems

Do zrobienia ostatniej flagi wykorzystałyśmy białe, czerwone i czarne rzepki Bunchems. Klocki te są ostatnio u nas w częstym użyciu, gdyż pozwalają na stworzenie mnóstwa ciekawych projektów - zwykle robimy zwierzątka. Dziś wersja patriotyczna.




Mam nadzieję, że spodobały Wam się nasze propozycje. Która flaga najładniejsza? Nam podobają się wszystkie, bo miło spędziłyśmy czas przy ich wykonywaniu :-)

Jeśli jeszcze nie widzieliście, zapraszamy na wpisy z kokardami narodowymi i godłem.








Napracowałam się, żeby napisać dla Ciebie ten post. Teraz liczę na Ciebie. Pomóż mi, proszę, współtworzyć to miejsce. Będzie mi miło, jeśli pozostaniemy w kontakcie. Możesz:
  • Zostawić komentarz. Dla Ciebie to chwilka, a dla mnie ogromna przyjemność i motywacja do dalszej pracy.
  • Polubić mój fanpage na Facebooku, aby być na bieżąco.
  • Jeśli ten tekst Ci się spodobał, podziel się nim ze znajomymi.

4 komentarze:

  1. I kto by pomyślałach, że na tyle sposobów można zrobić flagę :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można na więcej, ale z trzylatką jednego dnia trudno tego dokonać, bo to jeszcze maluch, który ma swoje granice cierpliwości :-)

      Usuń
  2. Witam jak Pani barwila na czerwono ten ryż?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z użyciem bibuły. Bibułę porwała na kawałki, zalałam wrzątkiem, by puściła kolor. Następnie wyjęłam z wody papier i nazywałam ryż. Gdy się zabarwił odcedziłam, osuszyłam na ręcznikach papierowych i pozostawiłam do całkowitego wyschnięcia. Nie pamiętam czasów, bo to było ponad rok temu.

      Usuń