niedziela, 3 grudnia 2017

Bałwanimy cz. I

Pierwszy śnieg już za nami, więc czas na bałwany. Nie udało nam się jeszcze ulepić prawdziwego śniegowego gościa, za to w naszej domowej galerii pojawiły się już bałwankowe prace. Pomysłów na nowe bałwany ciągle przybywa, dlatego pewnie to nie ostatni nasz wpis z bałwanami w roli głównej, zwłaszcza, że mojej trzylatce temat bardzo się spodobał.


Bałwan z papierowych talerzyków



Do wykonania pracy potrzebne są:

  • 3 papierowe talerze
  • tektura
  • taśma klejąca
  • klej
  • arkusz kolorowego papieru technicznego (u nas niebieski)
  • papier kolorowy samoprzylepny (czarny, pomarańczowy, czerwony, żółty)
  • bibuła
  • nożyczki
  • nożyczki do wycinania wzorów


Papierowe talerze skleiłyśmy z tyłu taśmą. Z tektury wycięłam dwa paski - ręce bałwana, które również dokleiłyśmy taśmą. Z niebieskiego papieru wycięłam kapelusz i rękawiczki, przykleiłyśmy je klejem, a następnie ozdobiłyśmy kolorowym papierem samoprzylepnym zgodnie z życzeniem córci. Z czarnego papieru samoprzylepnego wycięłam 8 większych kółek (oczy i guziki) oraz 6 mniejszych (węgielki na usta), zaś z pomarańczowego - marchewkowy nos. Córka zajęła się przyklejaniem poszczególnych elementów. Jeszcze tylko bibułowy szal i bałwan gotowy :-)


Bałwanki na spacerze


Do wykonania pracy potrzebne są:

  • arkusz kolorowego papieru (u nas niebieski)
  • biała kartka
  • pianka kreatywna (u nas różowa i zielona)
  • 2 pomponiki kreatywne
  • plastelina czarna i pomarańczowa (u nas z brokatem)
  • wata
  • klej
  • nożyczki


Na białej kartce odrysowałam 4 większe koła różnych rozmiarów (na głowy i brzuchy) oraz 8 mniejszych kółek (ręce i nogi). Róża samodzielnie wycięła i przykleiła wszystkie elementy. Z pianki wycięła szaliki i czapki, w które "ubrała" bałwanki, a następnie ozdobiła pomponikami. Nosy powstały z pomarańczowrj plasteliny, a oczy, usta i guziki - z maleńkich kuleczek czarnej plasteliny. Śnieg córcia zrobiła z waty.



Bałwan z papilotek



Do wykonania pracy potrzebne są:
  • arkusz kolorowego papieru (u nas niebieski)
  • 6 papilotek
  • pianka kreatywna (brązowa, różowa, fioletowa)
  • 5 pomników kreatywnych
  • para ruchomych oczu
  • pomarańczowy papier kolorowy
  • 3 płatki kosmetyczne kwadratowe
  • klej
  • nożyczki

Korpus bałwana wykonałyśmy z białych papilotek do pieczenia, na każdą kulę użyłyśmy po dwie foremki, dzięki czemu bałwan jest bielszy i trwalszy. Guziki powstały z kolorowych pomponików. Córcia przykleiła ruchome oczy, wycięty przez siebie nos z pomarańczowego papieru i usta z pociętej pianki kreatywnej. Pianka kreatywna posłużyła również do zrobienia czapki, szalika i miotły. Czapę zwieńczył błyszczący kreatywny pomponik i bałwan gotowy :-)



Bałwan z waty


Do wykonania pracy potrzebne są:




  • arkusz kolorowego papieru (u nas niebieski)
  • wata
  • papier kolorowy samoprzylepny (w brokatowe paski)
  • papier kolorowy (niebieski i pomarańczowy)
  • klej
  • nożyczki

Na niebieskiej kartce narysowałam bałwankowe kule, które Róża kolejno wyklejała watą. Dla takiego malucha wata nie jest najłatwiejszym materiałem do pracy, ale po sugestii, że trzeba ją przyklejać w postaci małych lekko skulkowanych fragmentów, udało się osiągnąć sukces. Następnie z kolorowego papieru samoprzylepnego córcia wycięła kapelusz (który narysowałam), guziki, usta, oczy (z moją pomocą), a ze zwykłego papieru kolorowego powstał nos i szalik. Wszystko poprzyklejała i kolejny bałwanek zawisł w naszej lodówkowej galerii :-)



Mam nadzieję, że spodobały się Wam nasze pomysły na bałwanowe prace. Wszystkie są bardzo łatwe i możliwe do wykonania przez najmłodszych przedszkolaków przy odrobinie wkładu dorosłych.
My z pewnością nie poprzestaniemy na czterech "dziełach" i nasza kolekcja bałwanków będzie się powiększać.




Napracowałam się, żeby napisać dla Ciebie ten post. Teraz liczę na Ciebie. Pomóż mi, proszę, współtworzyć to miejsce. Będzie mi miło, jeśli pozostaniemy w kontakcie. Możesz:
  • Zostawić komentarz. Dla Ciebie to chwilka, a dla mnie ogromna przyjemność i motywacja do dalszej pracy.
  • Polubić mój fanpage na Facebooku, aby być na bieżąco.
  • Jeśli ten tekst Ci się spodobał, podziel się nim ze znajomymi.

1 komentarz:

  1. Ja jestem bardzo ciekawy ile osób na ten blog wchodzi. Może ktoś mi to powie.

    OdpowiedzUsuń