sobota, 20 października 2018

Różaniec z pomponików kreatywnych

Ostatnio na Mszy świętej dla przedszkolaków, maluchy dostały pracę domową do zrobienia na następną niedzielną Eucharystię. Miały za zadanie wraz z rodzicami stworzyć własny różaniec. My do tego celu wykorzystałyśmy to, co akurat miałyśmy w domu, i do czego nie musiałyśmy używać wiertarki, by zrobić dziurki. Dlatego też, z założenia, zrezygnowałyśmy z kasztanów i żołędzi, a wybrałyśmy pomponiki kreatywne, cekinki i tekturę.



W naszej pracy wykorzystałyśmy:

  • 53 małe pomponiki w różnych odcieniach zieleni 
  • 6 większych różnokolorowych pomponików 
  • niebieskie i fuksjowe cekinki jako przekładki między koralikami
  • zieloną nitkę
  • igłę 
  • tekturę 
  • kredki
  • korektor
  • 3 błyszczące naklejki w kształcie serduszek 


Ponieważ był to pierwszy samodzielny kontakt mojej 4-latki z igłą i nitką, dlatego pokazałam jej i dokładnie wytłumaczyłam, jak ma przebijać pomponiki. Trochę nawlekła sama, ale dość szybko się znudziła tak precyzyjnym i pracochłonnym zajęciem, i poprosiła mnie o pomoc w robieniu różańca. Szczególną trudność sprawiało jej nawlekanie cekinków, ponieważ bała się, że się ukłuje i drobne elementy wypadały jej z paluszków.








Podczas, gdy ja zajęłam się pomponikowymi koralikami, Różyczka narysowała na wyciętym przeze mnie łączniku Maryję z Dzieciątkiem oraz Jezusa na krzyżu. Dodatkowo nakleiła błyszczące serduszka.




Oto nasz gotowy różaniec:



Do niewątpliwych jego zalet należy bardzo mała masa.
A Wy z czego robiliście Wasze różańce?




Napracowałam się, żeby napisać dla Ciebie ten post. Teraz liczę na Ciebie. Pomóż mi, proszę, współtworzyć to miejsce. Będzie mi miło, jeśli pozostaniemy w kontakcie. Możesz:
  • Zostawić komentarz. Dla Ciebie to chwilka, a dla mnie ogromna przyjemność i motywacja do dalszej pracy.
  • Polubić mój fanpage na Facebooku, aby być na bieżąco.
  • Jeśli ten tekst Ci się spodobał, podziel się nim ze znajomymi.

2 komentarze:

  1. Bardzo kreatywna zabawa! Nauka symboli religijnych jest bardzo ważna i fajnie zainteresować nią dziecko. Osobiście zdecydowałam się na różaniec drewniany od Braterska.pl - jest mały poręczny a przede wszystkim odznacza się świetna jakością. Z pewnościa posłuży na lata.

    OdpowiedzUsuń