środa, 31 października 2018

Znicze na Święto Wszystkich Świętych

W oczekiwaniu na Święto Wszystkich Świętych z moją czterolatką przygotowałyśmy kilka prac przedstawiających znicze zapalane tego dnia na grobach naszych bliskich zmarłych.




Wydzieranka z liści

To nasza alternatywa dla wydzieranki z papieru. W pracy córeczka wykorzystała suszone liście, które rozgrywała na małe kawałki i przyklejała do kartki. Płomień powstał z pojedynczego liścia o odpowiednim kształcie. Moja rola ograniczyła się do narysowania konturu znicza.








A oto i efekt pracy córeczki:



Znicze pastelowe

Te znicze powstały z wykorzystaniem suchych pasteli. Różyczka chciała narysować znicz w kształcie kwiatka i poprosiła mnie o jego naszkicowanie. Resztę pracy wykonała sama.






Promień oraz łunę, córeczka roztarła paluszkiem.





Malowanie pastelami na czarnej kartce  tak bardzo spodobało się mojej czterolatce, że postanowiła wykonać tą techniką jeszcze jeden obrazek. Tym razem w pełni samodzielnie.




Oto jej dzieło w pełnej krasie <3



Znicz z brokatowej pianki kreatywnej

Następna pracę wykonałyłmy z pianki kreatywnej pokrytej brokatem. Ja powycinałam z niej kwadraciki i na czarnej kartce korektorem narysowałam zarys znicza. Zgodnie z życzeniem córci miał mieć kształt przypominający serce z krzyżem.




Następnie do dzieła przystąpiła Różyczka i zaczęła wyklejać znicz. Klej pod krzyżem rozsmarowała sama. Na pozostałych powierzchniach trochę jej pomagałam, żeby kleju było odpowiednio dużo, by nie odpadły kwadraty. Wszystkie kawałki pianki córa przyklejała sama według własnego uznania.







Znicz wykonany z pianki, bezpośrednio po zakończeniu pracy, prezentował się następująco. Po wyschnięciu klej zrobił się przezroczysty i efekt był jeszcze lepszy.


Mam nadzieję, że udało się nam kogoś zainspirować do stworzenia własnych prac ze zniczami.

A takie znicze zrobiłyśmy rok temu. Klikając w zdjęcie, dowiecie się, w jaki sposób one powstały.



Napracowałam się, żeby napisać dla Ciebie ten post. Teraz liczę na Ciebie. Pomóż mi, proszę, współtworzyć to miejsce. Będzie mi miło, jeśli pozostaniemy w kontakcie. Możesz:
  • Zostawić komentarz. Dla Ciebie to chwilka, a dla mnie ogromna przyjemność i motywacja do dalszej pracy.
  • Polubić mój fanpage na Facebooku, aby być na bieżąco.
  • Jeśli ten tekst Ci się spodobał, podziel się nim ze znajomymi.

5 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super to wygląda. Trzeba rozmawiać z dziećmi o zmarłych. Wszystkich świętych to dzień kiedy szczególnie powinniśmy pamiętać o naszych bliskich zmarłych, a zapalenie im znicza to niezwykle miły gest, który świadczy, że o nich pamiętamy i ciągle mimo wszystko są z nami.

    OdpowiedzUsuń
  3. Znicze stworzone przez dzieci są przepiękne. Wspaniała akcja. W takiej wesołej formie można przekazać dzieciom wartość i istotę tego święta.

    OdpowiedzUsuń
  4. Genialnie to wygląda. Widać, że bardzo wiele pracy zostało włożone. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak przygotowane znicze wyglądają naprawdę pięknie. Widać mnóstwo włożonej pracy i serca w tę prace. Warto w ten sposób uczyć dzieci od małego wartości i szacunku do zmarłych.

    OdpowiedzUsuń