środa, 19 kwietnia 2017

"Mój przyjaciel Stefan" - (nie)zwyczajna codzienność

Dzisiaj chciałybyśmy Wam przedstawić historię pewnej nietypowej przyjaźni pomiędzy dziewczyną a puszczykiem. Historię, w której na pozór zwykła codzienność przeplata się z absurdalnymi sytuacjami. Historię stworzoną przez Evę Lindström -  autorkę o wielkim talencie i niepohamowanej fantazji, której twórczość była wielokrotnie wyróżniana. Oto: "Mój przyjaciel Stefan".


Stefan nie był tutejszy. Sprzedał dom i przeprowadził się do miasta. Początkowo występował w programach telewizyjnych, ale zmienił fach. Trudnił się wierceniem dziur służących do mocowania półek sklepowych, zajęcie to budziło w nim koszmary. Pewnego dnia podczas zakupów pękła mu torba, z pomocą przyszła dziewczyna i tak zaczęła się ich przyjaźń. Stefan pojawiał się i przepadał na długi czas, szukał swojego miejsca na ziemi, wpadł w dziwne towarzystwo, założył nawet własną szkołę latania, a potem znów zmienił pracę. Wiele zmieniło się w życiu puszczyka, ale przyjaźń z dziewczyną trwa nadal.


 

"Mój przyjaciel Stefan" jest opowieścią o przyjaźni, która nie osacza i nie ogranicza, trwa mimo wszystko, a nie z jakiegoś powodu. Dziewczyna tęskni za Stefanem, gdy ten znika na dłużej, cieszy się jego sukcesami, ale nie broni mu szukać własnej drogi życiowej, nawet gdy ten popełnia błędy. Stefan, podobnie jak wielu ludzi, próbuje odnaleźć się w nowej sytuacji, szuka akceptacji innych, ima się różnych zajęć, chce być szczęśliwy, jednak zawsze, wcześniej czy później, wraca do swej przyjaciółki.
Chociaż historia jest trochę pogmatwana spodobała się mojej niespełna trzylatce do tego stopnia, że byłam zmuszona czytać ją wielokrotnie przed snem. Stefan wybrał się również z córcią do przedszkola, by zaprezentować się innym dzieciom :-)
Na uwagę zasługuje warstwa graficzna książki, która wspaniale współgra z warstwą tekstową. Stonowane, akwarelowe ilustracje przypominają dziecięcą twórczość. Nieco koślawe przedmioty i postacie, zaburzona perspektywa i nieograniczona wyobraźnia - wszystko to składa się na ciekawe dla młodego czytelnika obrazy.


Lektura może być punktem wyjścia do rozmów o poszukiwaniu swego miejsca na ziemi, o tęsknocie za domem rodzinnym, o potrzebie bliskości i przyjaźni. Nas książka natchnęła do zabawy w wymyślanie nowych zajęć dla puszczyka Stefana.
Polecamy  :-)


Tytuł: Mój przyjaciel Stefan
Tekst i ilustracje: Eva Lindström
Wydawnictwo Zakamarki
Cena okładkowa: 29,90 zł




Napracowałam się, żeby napisać dla Ciebie ten post. Teraz liczę na Ciebie. Pomóż mi, proszę, współtworzyć to miejsce. Będzie mi miło, jeśli pozostaniemy w kontakcie. Możesz:
  • Zostawić komentarz. Dla Ciebie to chwilka, a dla mnie ogromna przyjemność i motywacja do dalszej pracy.
  • Polubić mój fanpage na Facebooku, aby być na bieżąco.
  • Jeśli ten tekst Ci się spodobał, podziel się nim ze znajomymi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz